• Więcej informacji kontaktowych

Wakacje 2020

Sprawozdanie z działalności świetlicy opiekuńczej "Dąbrówka" w Prudniku - "Wakacje 2020"

W tym roku - już po raz kolejny - świetlica opiekuńcza "Dąbrówka" zorganizowała wakacje dla wychowanków. Dzieci miały okazję przeżyć wiele niezapomnianych, pełnych wzruszeń i radości chwil.

Podczas zajęć świetlicowych nie było czasu na nudę. Dzieci integrowały się wykonując prace plastyczno-techniczne, np.: piórniki szkolne z piankowych materiałów, zakładki do książek. Tworzyły rysunki, które następnie były laminowane i będą niezapomnianą pamiątką z wakacji. Wychowankowie wykonywali prace plastyczne farbami do malowania na szkle. Konstruowali formy przestrzenne z piankowych elementów. Dzieci korzystały z materiałów plastyczno-technicznych, klocków, gier i sprzętu sportowego (paletek, piłek, skakanek, ping-ponga) znajdujących się na wyposażeniu świetlicy.

Dużą atrakcją podczas tegorocznych wakacji był okoliczny park, place zabaw i boiska. Wychowankowie korzystali z huśtawek i karuzel, wspinali się po linarium. Na Street Workout ćwiczyli kondycję fizyczną. Rozegraliśmy turniej piłki nożnej na boiskach ASIP-u, gdzie dzieci wykazały się świetną sprawnością ruchową oraz umiejętnością pracy w zespole i gry fair play. Odwiedzaliśmy cukiernię "Górka", gdzie wychowankowie degustowali pyszne lody.

Podczas wakacji zorganizowano:

Spotkanie z policjantem na temat "Bezpieczne wakacje"

Naszą wakacyjną przygodę rozpoczęliśmy 29 czerwca 2020. Do naszej świetlicy przybył przedstawiciel policji, który w przyjazny sposób przypomniał wychowankom zasady bezpiecznego zachowania podczas letniego wypoczynku. Pani Monika Łyko z Komendy Powiatowej Policji w Prudniku mówiła na temat bezpiecznych zachowań dzieci w różnych sytuacjach podczas wakacji. Przedstawiła zasady bezpiecznego poruszania się na drodze, właściwego przechodzenia przez jezdnię, rozważnego korzystania z kąpielisk oraz zasady ograniczonego zaufania w stosunku do obcych osób. Na zakończenie spotkania dzieci podziękowały pani policjant za poświęcony czas i dobre rady.

Wycieczka do Centrum Tradycji Tkackich

W dniu 14 lipca 2020 dzieci naszej świetlicy odwiedziły Centrum Tradycji Tkackich, gdzie oglądały prezentację multimedialną o historii tkactwa w Prudniku, opartą na szczegółach panoramy fabryki włókienniczej. Pani przewodnik Ewa Giemza przedstawiła także nowo zaaranżowaną klatka schodowa tutejszego Centrum Tradycji Tkackich. Wystawa podobała się dzieciom i była możliwa do oglądania dzięki realizacji projektu „Rymarov i Prudnik – miasta tkaczy. Wspólne dziedzictwo“. Po atrakcjach kulturalnych odwiedziliśmy prudnicką cukiernię, gdzie smakowaliśmy pyszne lody.

Wycieczka do prudnickiego parku miejskiego

Dnia 04 sierpnia 2020 dzieci wyruszyły na przechadzkę po osobliwościach prudnickiego parku miejskiego. Zlokalizowały altanę - najstarszy obiekt w parku - zwaną dawniej pawilonem muzycznym w którym odbywały się koncerty. Przeszliśmy obok pomnika Diany, ufundowanego w 1880 roku przez Towarzystwo Upiększania Miasta. Następnie skierowaliśmy się w stronę fontanny oraz ogródka jordanowskiego, miejsca wielu plenerowych imprez z którego rozpościera się przepiękny widok na pobliskie góry. Zmęczeni trudami wycieczki odpoczęliśmy w cukierni “Górka” gdzie smakowaliśmy pyszne lody.

Warsztaty enkaustyczne

Dnia 17 sierpnia 2020 dzieci naszej świetlicy brały udział w warsztatach enkaustycznych. Najpierw obejrzały film na temat tej niezwykle efektownej techniki plastycznej, do której wykonania potrzebne są specjalne żelazka, kredki świecowe i odpowiedni papier. Technika malowania bardzo ich zaciekawiła i chętnie zaangażowały się w pracę, a efekty zaskoczyły samych twórców. Prace dzieci zostały wyeksponowane na świetlicowej gazetce.

Wyjście na basen

Dnia 10 i 11 lipca 2020 pogoda dopisała i wychowankowie świetlicy opiekuńczej "Dąbrówka" wybrali się na prudnicki basen. Pod czujnym okiem wychowawcy dzieci zażywały kąpieli słonecznej i wodnej. Grały w siatkówkę plażową, jadły lody i było fajnie.

Spotkanie z nadleśniczym

Dnia 20 sierpnia 2020 r. w naszej świetlicy gościł Pan Rafał Kasza z Nadleśnictwa Prudniku. Pan leśnik opowiadał o zwierzętach mieszkających w lesie, ich zwyczajach i miejscach, które wybierają na swoje legowiska, nory i dziuple. Dużo dzieci dowiedziały się o drzewach, o tym  w jaki sposób rozpoznawać je po liściach. Na koniec odbył się quiz z nagrodami. Teraz możemy się pochwalić, że dużo wiemy na temat życia w ekosystemie LAS. Po spotkaniu poszliśmy na lody do zaprzyjaźnionej lodziarni.

Wycieczka do Wieszczyny

Dnia 22 sierpnia 2020 pojechaliśmy na wycieczkę do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego „U Króla Gór Opawskich” w Wieszczynie. Nasz pobyt rozpoczął się od zwiedzania okolic Wieszczyny. Na wędrówkę w góry ruszyliśmy żółtym szlakiem. Podziwialiśmy leśne tereny skąd rozpościerają się piękne widoki lasu prudnickiego oraz masywu Biskupiej Kopy. Po powrocie skorzystaliśmy z dobrodziejstw przytulnego schroniska. Weszliśmy na piętnastometrową wieżę widokową i podziwialiśmy panoramę Gór Opawskich. Bardzo gościnna Pani Zdzisława pomogła rozpalić ognisko. Kiełbaski pieczone na ogniu smakowały wyśmienicie. Udany pobyt w Wieszczynie zakończyliśmy zabawami i pląsami.

Podczas wakacji nie odbyła się z wycieczka do Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku ze względu na obostrzenia związane z COVID-19.

Kierownik świetlicy ma stałą, bardzo dobrą współpracę (kontakt osobisty i telefoniczny), z rodzicami dzieci, owocującą aktywnymi i efektywnymi działaniami na rzecz wychowanków potrzebujących opieki, z uwzględnieniem ich potrzeb.

Podsumowując mijające wakacje należy pochwalić naszych podopiecznych za uwagę, zaangażowanie oraz zakres zdobytych i utrwalonych przez nich wiadomości i umiejętności. Należy także pochwalić za dostosowanie się do zasadach bezpieczeństwa panujących w okresie pandemii koronawirusa.

Wakacje dobiegają końca, ale wspomnień czar pozostanie z nami na długo.

Opracowała:  Anna Dudzińska

Podczas wakacji nie było czasu na nudę. Dzieci integrowały się podczas zajęć świetlicowych wykonując prace plastyczno-techniczne, np.: piórniki szkolne z piankowych materiałów, zakładki do książek. Tworzyły rysunki, które następnie były laminowane i będą niezapomnianą pamiątką z wakacji. Wychowankowie wykonywali prace plastyczne farbami do malowania na szkle. Konstruowali formy przestrzenne z piankowych elementów. Dzieci korzystały z materiałów plastyczno-technicznych, klocków, gier i sprzętu sportowego (paletek, piłek, skakanek, ping-ponga) znajdujących się na wyposażeniu świetlicy.

Dużą atrakcją podczas tegorocznych wakacji był okoliczny park, place zabaw i boiska. Wychowankowie korzystali z huśtawek i karuzel, wspinali się po linarium. Na Street Workout ćwiczyli kondycję fizyczną. Rozegraliśmy turniej piłki nożnej na boiskach ASIP-u, gdzie dzieci wykazały się świetną sprawnością ruchową oraz umiejętnością pracy w zespole  i gry fair play.

Dnia 22 sierpnia 2020 pojechaliśmy na wycieczkę do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego „U Króla Gór Opawskich” w Wieszczynie. Nasz pobyt rozpoczął się od zwiedzania okolic Wieszczyny. Na wędrówkę w góry ruszyliśmy żółtym szlakiem. Podziwialiśmy leśne tereny skąd rozpościerały się piękne widoki lasu prudnickiego oraz masywu Biskupiej Kopy. Po powrocie skorzystaliśmy z dobrodziejstw przytulnego schroniska. Weszliśmy na piętnastometrową wieżę widokową i podziwialiśmy panoramę Gór Opawskich. Bardzo gościnna Pani Zdzisława pomógła rozpalić ognisko. Kiełbaski pieczone na ogniu smakowały wyśmienicie. Udany pobyt w Wieszczynie zakończyliśmy zabawami i pląsami.

20 sierpnia 2020 r. w naszej świetlicy gościł Pan Rafał Kasza z Nadleśnictwa Prudniku. Pan leśnik opowiadał o zwierzętach mieszkających w lesie, ich zwyczajach i miejscach, które wybierają na swoje legowiska, nory i dziuple. Dużo dowiedzieliśmy się o drzewach, o tym w jaki sposób rozpoznawać je po liściach. Na koniec odbył się quiz z nagrodami.. Teraz możemy się pochwalić, że dużo wiemy na temat życia w ekosystemie LAS.

Po spotkaniu poszliśmy na lody do zaprzyjaźnionej lodziarni.

Dnia 17.08.2020 dzieci naszej świetlicy brały udział w warsztatach enkaustycznych. Najpierw obejrzały film na temat tej niezwykle efektownej techniki plastycznej, do której wykonania potrzebne są specjalne żelazka, kredki świecowe i odpowiedni papier. Technika malowania bardzo ich zaciekawiła i chętnie zaangażowały się w pracę, a efekty zaskoczyły samych twórców. Prace dzieci zostały wyeksponowane na świetlicowej gazetce.

Enakustyka powstała przed wiekami, stosowano ją w starożytnej Grecji oraz Rzymie. Polegała na stosowaniu farb w spoiwie z wosku pszczelego, czasem z dodatkiem olejów schnących dla zwiększenia płynności farby. Farby nakładano na podłoże w stanie płynnym, za pomocą podgrzewanych metalowych łopatek. Znana była też metoda nanoszenia farb pędzlami, bardziej wygodna w wypadku malowania większych obrazów.

Dnia 10 i 11 lipca.2020 pogoda dopisała i wychowankowie świetlicy opiekuńczej "Dąbrówka" wybrali się na prudnicki basen. Pod czujnym okiem wychowawcy dzieci zażywały kąpieli słonecznej i wodnej. Grały w siatkówkę plażową, jadły lody i było fajnie.

Dnia 04.08.2019 dzieci ze świetlicy wyruszyły na przechadzkę po osobliwościach prudnickiego parku miejskiego. Zlokalizowaliśmy altanę - najstarszy obiekt w parku - zwaną dawniej pawilonem muzycznym w którym odbywały się koncerty. Przeszliśmy obok pomnika Diany, ufundowanego w 1880 roku przez Towarzystwo Upiększania Miasta. Następnie skierowaliśmy się w stronę fontanny oraz ogródka jordanowskiego, miejsca wielu plenerowych imprez z którego rozpościera się przepiękny widok na pobliskie góry. Zmęczeni trudami wycieczki odpoczęliśmy w cukierni “Górka” gdzie smakowaliśmy pyszne lody.

W dniu 14.07.2020 dzieci naszej świetlicy odwiedziły Centrum Tradycji Tkackich, gdzie oglądały prezentację multimedialną o historii tkactwa w Prudniku, opartą na szczegółach panoramy fabryki włókienniczej. Pani przewodnik przedstawiła także na nowo zaaranżowaną klatka schodowa tutejszego Centrum Tradycji Tkackich. Wystawa podobała się dzieciom i była możliwa do oglądania dzięki realizacji projektu „Rymarov i Prudnik – miasta tkaczy. Wspólne dziedzictwo“.

Logo

ul. Traugutta 10,
48-200 Prudnik
Telefon: +48 77 406 70 38-39
E-mail: ops@opsprudnik.pl

Godziny urzędowania:
poniedziałek - piątek: 7:00 - 15:00

Pracownicy socjalni przyjmują w godzinach:
poniedziałek - piątek: 8:00 - 10:00 oraz 13:30 - 15:00

Wszelkie prawa zastrzeżone dla OPS Prudnik - 2024.